„Kinek az étel öröm, öröm az élet is”

Mindenről szeretnék írni amit egy konyhában el lehet követni, a mosogatáson kivül persze:) Kipróbált recepteket szeretnék összegyüjteni, a paprikás krumplitól a vasárnapi-ünnepi alkotásokig mindenfélét.

Top 5

Friss topikok

  • Brea: Próba (2011.01.28. 13:31) Bemutatkozom
  • Buborék: A rudakat mi csináltuk a lányokkal: újságpapír és sütőpapír segítségével. Nem kétperces meló, de o... (2008.06.25. 09:59) Sajtos roló

Linkblog

Archívum

Sajtos roló

2008.01.06. 13:21 | Buborék | 2 komment




Roló









Ezt a receptet már nem tudom kitől kaptam, de nagyon bevált. Nem az a "vajas izével" töltött amit mostanában sajtos roló néven árulnak a boltokban.
A tészta egyszerű vajas tészta, bár én most az anyósom által előre begyúrt és lefagyasztott hájastésztából csináltam.
A krém a következőképpen készült:
Hozzávalók:
20 dkg margarin
10 dkg liszt
5 dl tej
2 tojás
20 dkg sajt
só, bors, szerencsendió

Az első 3 hozzávalóból besamelmártást készítünk, majd a tűzről levéve belekeverjük a 2 tojássárgáját és a felvert tojásfehérjét. Hozzáadjuk a sajtot, és tetszés szerint ízesítjük.
Szilveszter előtt kiskanállal, tegnap a lányom segítségével habzsákkal töltöttem meg maradék rolókat. Együtt sokkal gyorsabban ment. Én nyomtam a habzsákkal, ő márotta a sajtba a végeit.
Nekem formám nincs, még tavaly csináltunk a lányokkal újság, sütőpapír és cérna segítsgével rúdakat amin ki lehet sütni a rolókat. ( Újság felteker, sütőpapírral beburkol, cérnával rögzít.) Fóliával még egyszerűbb lehet.

A bejegyzés trackback címe:

https://pride.blog.hu/api/trackback/id/tr88286850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ica 2008.06.25. 09:42:46

Nagyon tetszik a recept. Hol lehet beszerezni rudacskákat a tészta sütéséhez?

Buborék 2008.06.25. 09:59:15

A rudakat mi csináltuk a lányokkal: újságpapír és sütőpapír segítségével. Nem kétperces meló, de olcsó. De lehet készen is kapni háztartási boltokban, jó pénzért:) Sok sikert hozzá!
süti beállítások módosítása